- Blender to świetny i darmowy program za pomocą którego możesz wykonywać trójwymiarowe modele, animacje, a następnie renderować całe sceny i obrabiać je.
- Umożliwia on tworzenie projektów technicznych, gier komputerowych, prezentacji oraz aplikacji 3d. Bardziej zaawansowanym pozwala tworzyć reklamy video oraz modyfikować filmy nagrane np. telefonem komórkowym czy aparatem fotograficznym.
- Tworzenie grafiki 3D wymaga sporej dozy kreatywności, pomaga rozwijać zdolności artystyczne i pozwala eksperymentować z różnymi technikami.
Celem zajęć kursu dla młodzieży jest poznanie grafiki 3d za pomocą programu Blender. Uczestnicy tych zajęć będą działali twórczo, rozwijając swoje pomysły i indywidualne projekty.
POZIOM PODSTAWOWY
Miejsce 3D w concept arcie, plusy i minusy stosowania 3D w procesie konceptualizacji
Blender: interfejs
Sterowanie i nawigacja
Formaty modeli i ich cechy
Modelowanie podstawy
Metody mapowania modeli
Teksturowanie modeli
Materiały
Oświetlenie
Rendering, Metody i skróty
Post-produkcja
Różnice między 3D dla gier, a 3D dla filmów i reklamy.
Jest możliwość kontynuacji nauki Grafiki 3D.

v Zapewniamy kreatywne środowisko stworzone przez praktykujących artystów i specjalistów, którzy będą aktywnie zachęcać uczestników zajęć do nieustannego rozwijania się.
v Ucząc się i ćwicząc, możesz przekraczać granice i odkrywać nowe techniki, ostatecznie zwiększając swoje umiejętności artystyczne.
v Podstawową formą prowadzenia zajęć są prezentacje połączone z ćwiczeniami i pokazami praktycznymi z udziałem uczestników zajęć.
v Oprócz ćwiczeń technicznych, jest także realizacja prac opartych na pomysłach i założeniach uczestników, będących próbą stworzenia skończonych projektów artystycznych w oparciu o proponowane tematy.