ŚRODOWISKO 3D i UNREAL ENGINE 5 DLA GIER KOMPUTEROWYCH
Opis kierunku
- Podczas nauki proponujemy Wam swobodną eksplorację poprzez praktykę z doświadczonymi wykładowcami w tej branży.
Będziesz mógł stworzyć gotowe produkty, jak również zbudować swoje różnorodne portfolio, które przygotuje Cię do kariery w branży reklamowej, przemyśle rozrywkowym, filmowym lub gier komputerowych (interakcji i szeroko pojętego projektowania). - Zajęcia będą realizowane w formie warsztatów, ćwiczeń, dyskusji, konsultacji, przeglądów semestralnych. Równolegle każdy uczestnik będzie samodzielnie realizował swój projekt roczny, który jest również konsultowany z wykładowcami na każdym etapie przygotowania dokumentacji, realizacji projektu oraz jego utrzymania.
- Nauka wymaga od studentów czasu i zaangażowania. Oprócz obecności na zajęciach, musisz poświęcić wiele czasu na samodzielną pracę poza szkołą, aby zrealizować cele programu.
- Oprócz umiejętności obsługi programów, które pozwolą Tobie tworzyć środowisko 3d i Unreal Engine 5. Dowiesz się, co jest istotne, by przyciągnąć zainteresowanego (klienta)?
Jakie mechanizmy wykorzystuje się w celu przyciągnięcia jego uwagi?
Zapoznasz się również z wieloma sposobami prowadzenia narracji oraz budowania postaci i emocji.
ROZMOWA O KIERUNKACH W SOWA-EDU
Wykładowca Sebastian Sagan rozmawia o korzyściach płynących z nauki w szkole Artystycznej Sowa-edu.
prace studentów z I i II roku
Czego możesz oczekiwać
Będziesz pracować na stacji roboczej SPC-X RYZEN 7 1800X 16GB GTX1050Ti SSD480
Możesz zaprojektować swoją indywidualną ścieżkę kształcenia, dobierając dodatkowy przedmiot z innej specjalizacji.
- Zajęcia prowadzone są hybrydowo, czyli, że możesz uczestniczyć w nich online lub stacjonarnie.
Kontakt merytoryczny z wykładowcami w grupie zamkniętej na FB i Discord.
Zaświadczenie uprawniające do zniżki studenckiej na programy Adobe.
Warunkiem ukończenia specjalizacji Grafiki 3D i Unreal Engine 5 dla Gier jest:
przygotowanie prac końcowych z każdego przedmiotu w formie projektów końcowych oraz obrona tych prac.
Zdobycie umiejętności obsługi programów: grafiki 3D i animacji w Blenderze oraz Unreal Engine 5.
Uzyskanie świadectwa oraz dyplomu ukończenia Szkoły Sztuk Pięknych z tytułem – Junior Grafik i Animator 3D ze znajomością podstaw Unreal Engine 5.
Jako Grafik 3D możesz otrzymać pracę w branżach kreatywnych:
Grafik 3D:
Tworzenie modeli, tekstur i animacji w programach do grafiki 3D. Ta rola może obejmować prace nad projektami gier komputerowych, filmów, reklam, wizualizacji architektonicznych i wielu innych.
Animator 3D:
Tworzenie animacji trójwymiarowych dla różnych mediów, takich jak filmy, reklamy, gry komputerowe.
Artysta efektów specjalnych:
Tworzenie realistycznych efektów specjalnych w grafice 3D, takich jak symulacje płynów, tekstury, oświetlenie i wiele innych.
Projektant postaci:
Tworzenie trójwymiarowych postaci dla gier komputerowych, filmów animowanych, reklam, które odzwierciedlają ich wygląd, osobowość i styl.
Pamiętaj, że te stanowiska są tylko przykładami i istnieje wiele innych możliwości w dziedzinie grafiki 3D i concept artu. Wiele zależy od Twoich umiejętności, zainteresowań i preferencji.
Program kierunku
I rok - Środowisko 3D Blender dla Gier
Grafika 3D i Animacja w Blenderze
Celem nauki na tym kierunku jest rozwinięcie Grafiki 3D i Animacji w programie Blender.
stopień podstawowy:
- Interfejs i jak swobodnie posługiwać się Blenderem
- A low poly, a high poly oraz różnice pomiędzy nimi
- Wypalanie tekstur i światła
- Konstrukcja szkieletów i animowanie konstrukcji szkieletowych z teksturami
stopień zaawansowany:
- będziesz łączyć wszystkie zdobyte dotychczas umiejętności podstawowe oraz wdrażać je na poziomie zaawansowanym, pomiędzy modelowaniem a renderowaniem.
- Pojawią się symulacje fizyczne.
- Pod opieką profesjonalistów wyspecjalizujesz się w korzystaniu z popularnych silników oraz poznasz ich zalety i ograniczenia.
Unreal Engine 5
Unreal Engine 5 to zaawansowany silnik do tworzenia gier, oferuje on imponujące możliwości graficzne i narzędzia deweloperskie. Celem nauki jest użycie Blendera do wsparcia Unreal Engine 5.
stopień podstawowy:
- Modelowanie brył i postaci w 3d w poprawny sposób.
- Baking tekstur, animacja, rigging i eksport do silnika gry nie będą Ci straszne.
- Tworzenie szybkich modeli do celów prototypowania i druku 3d.
- Wykonywanie wizualizacji, animacji wizualnych na potrzeby prezentacji projektu.
- Podstawy oświetlenia i tworzenia klimatu scenerii.
- Podstawy tworzenia scen środowiska w silniku gry z modeli importowanych,
- Optymalizacji swojej pracy i swoich prac.
- Podstawy posługiwania się wirtualnymi kamerami w celu uzyskania filowych efektów oraz podstawy do tworzenia cinematic teaserów.
II rok - Środowisko Unreal Engine 5 dla Gier
Unreal Engine 5
Celem nauki w I i II semestrze jest rozwinięcie programu Unreal Engine 5 w oparciu o program Blender.
- Budowanie interfejsu w 3D,
- zrozumienie, jak wykorzystać Motion Capture
- oraz praca w studio wyposażonym w kamerę i Unreal Engine 5.
Motion Capture to technika przechwytywania i zapisywania w komputerze trójwymiarowych ruchów postaci. Ruchy rejestrowane są wiele razy na sekundę. Zarejestrowane postacie poruszają się naturalnie, a przechwycone dane są gotowe do dalszej obróbki.
Korzyści związane z nauką Unreal Engine 5:
Realistyczna grafika:
oferuje zaawansowane techniki renderowania, takie jak system oświetlenia Lumen, który pozwala na realistyczną emulację światła i cieni. To daje twórcom gier możliwość tworzenia niesamowicie pięknych i szczegółowych światów.
Narzędzia deweloperskie:
zapewniają rozbudowany zestaw narzędzi i edytorów, które ułatwiają proces tworzenia gry. Możliwość łatwego tworzenia środowisk, animacji, efektów specjalnych i interakcji w grze daje większą swobodę twórcom.
Fizyka i symulacja:
oferuje zaawansowane możliwości symulacji fizycznych, co pozwala na tworzenie bardziej realistycznych i immersyjnych doświadczeń. Możesz tworzyć rozbudowane symulacje zachowania obiektów, dynamiki płynów i tkanin.
Wsparcie dla wielu platform:
Oferuje możliwość tworzenia gier na różne platformy, takie jak PC, konsole, mobilne urządzenia i VR/AR. To daje większą elastyczność i możliwość dotarcia do szerszej rzeszy graczy.
Przedmiot obowiązkowy dla wszystkich słuchaczy:
- Grafika 3D oraz Unreal Engine
Możesz zaprojektować swoją indywidualną ścieżkę kształcenia, dobierając dodatkowy przedmiot z innej specjalizacji.
Dodatkowe zajęcia [nieobowiązkowe]:
- Painting Digital – Concept Art
Prace studentów
Wybrane Prace z Środowiska 3d i Unreal Engine 5
Opłata rekrutacyjna i Czesne
Czesne w ratach za rok nauki w 2025/26 wynosi:
- 10 rat po 570 PLN (jest możliwe, wtedy 1. ratę należy wpłacić najpóźniej we wrześniu)
- 9 rat po 630 PLN
Opłata rekrutacyjna 400 PLN
O przyjęciu do szkoły i studium decyduje kolejność zgłoszeń.