Wybrane Prace studentów II roku z Animacji w Blenderze
PRODUKCJA GIER KOMPUTEROWYCH – SZKOŁA, KURSY, STUDIUM
Szkoła Sztuk Pięknych Sowa-edu
OPIS SPECJALIZACJI
- Nasi specjaliści gier komputerowych nauczą Cię od podstaw produkcji gier. Pod ich opieką wyspecjalizujesz się w programowaniu gier, w korzystaniu z popularnych silników oraz poznasz ich zalety i ograniczenia. Zdobędziesz również umiejętność tworzenia scenariuszy gier, grafiki i udźwiękowienia.
- Podczas nauki proponujemy Wam swobodną eksplorację poprzez praktykę z doświadczonymi wykładowcami w tej branży.
Po dwóch latach nauki będziesz mógł stworzyć gotowe produkty/ gry, jak również zbudować swoje różnorodne portfolio, które przygotuje Cię do kariery w branży gier (interakcji i szeroko pojętego projektowania). - Znajdziesz swoją unikalną pozycję między kodowaniem a tworzeniem.
- Produkcja gier komputerowych jest ciekawą ofertę dla uczniów, kończących szkołę średnią i zastanawiających się nad wyborem szkoły. Dla studentów, którzy chcą rozszerzyć swoje możliwości zawodowe oraz dla tych, którzy chcą rozwijać swoje zdolności i pasje.
Czego możesz oczekiwać
BĘDZIESZ PRACOWAĆ NA STACJI ROBOCZEJ SPC-X RYZEN 7 1800X 16GB GTX1050Ti SSD480
Na I roku masz możliwość dokształcania się na dodatkowych nieobowiązkowych kursach Photoshop. Natomiast na II roku concept artu.
Ponad to otrzymasz zaświadczenie uprawniające cię do zniżki studenckiej na programy Adobe.
Po roku nauki (2 semestry)
otrzymasz Świadectwo i Dyplom ukończenia Rocznej Szkoły, specjalność Produkcja Gier Komputerowych.
Oprócz certyfikatu, w stopniu podstawowym zdobywasz umiejętności obsługi programów Photoshop (grafika 2d), Blender (grafika 3d) i Unity oraz podstawy projektowania gier.
Po dwóch latach nauki (4 semestry)
otrzymasz zawód: Plastyk–specjalność Produkcja Gier Komputerowych
Po drugim roku nauki student otrzymuje Świadectwo i Dyplom ukończenia Policealnej Dwuletniej Szkoły. Ponadto zdobywa w stopniu zaawansowanym umiejętności obsługi programów komputerowych Photoshop (2d), Unity, Blender (animacja), jak również zaawansowaną wiedzę w projektowaniu gier komputerowych.
PROGRAM PRODUKCJI GIER KOMPUTEROWYCH
Celem nauki produkowania gier jest poznanie i rozumienie produkcji gier na wszystkich jej etapach.
Na zajęciach dowiesz się, jak projektuje się gry? Co jest istotne, by przyciągnąć gracza? Jakie mechanizmy wykorzystuje się w celu przyciągnięcia jego uwagi? Zapoznasz się również z wieloma sposobami prowadzenia narracji oraz budowania postaci i emocji.
Grafika 2D
Prezentacje i ćwiczenia praktyczne
Na zajęciach z produkcji gier dowiesz się, jakie funkcje oferuje Adobe Photoshop, związane z przetwarzaniem obrazów i grafiką 3D.
Poznasz techniki i sztuczki Photoshopa w kontekście projektowania ciekawego i funkcjonalnego interfejsu gry.
Animation dostępna w programie Photoshop pozwoli Ci na łatwe animowanie postaci 3D.
Przy użyciu narzędzi do malowania będziesz malować bezpośrednio na modelu 3D.
Będziesz opracowywać koncepcje gier i poszukiwać podobne przykłady.
Nauczysz się rozumieć design, jako język w grze, stylu i narracji wizualnej. Tworzyć i przygotowywać tekstury.
Wykonasz wiele szkiców czarno-białych, takich jak postaci, tła, itd..
Istotna również jest praca z kolorami i temperaturami w grze, jak również kompozycja, kontrast i akcenty. Budowa podstaw dla koncepcji, ilustracji i fabuły. Kreowanie projektów postaci i środowisk.
Grafika 3D i Animacja (Blender)
Czego dowiesz się podczas zajęć na I roku
- Interfejs I jak swobodnie posługiwać się Blenderem
- A low poly, a high poly oraz różnice pomiędzy nimi
- Wypalanie tekstur i światła
- Konstrukcja szkieletów i animowanie konstrukcji szkieletowych z teksturami
Czego nauczysz się podczas zajęć na II roku
- będziesz łączyć wszystkie umiejętności zdobyte na I roku i wdrażać je na poziomie zaawansowanym, pomiędzy modelowaniem a renderowaniem.
- Pojawią się symulacje fizyczne.
Unity
Część 1 wprowadzi Cię do programowania obiektowego z C# dla początkujących
- Typy danych
- Zmienne i metody
- Konwencje i zasady dotyczące składni
- Sterowanie przepływem: polecenia if/switch, pętle, zakresy
- Klasy, enkapsulacja
- Dziedziczenie i polimorfizm : Interfejsy, klasy abstrakcyjne
- Zbiory generyczne
- Klasy i metody generyczne
- Delegaci i wydarzenia
- Zasady projektowania
- Debugowanie, testowanie
Natomiast Część 2 wprowadzi Cię do rozwoju gry Unity
- Sceny
- Importowanie modeli, ustawianie materiałów i tekstur
- Oświetlenie
- Komponenty i metody cyklu życia, podstawowe skryptowanie
- Przegląd API skryptowego Unity
- Obsługa wejść i tworzenie kontrolera odtwarzacza
- Konfiguracja animacji, skryptowanie
- Rodzaje kamer i ich konfigurowanie
- Prefaby i tworzenie obiektów podczas gry
- Programowanie reguł gry i zachowań
- Zachowanie postaci nie będących graczem
Część 3 kładzie nacisk na rozwój gry Intermediate Unity
- Podstawy komunikacji sieciowej
- Zasady projektowania
- Trwałość danych
- Podejście dążące do angażowania projektantów
PRACE STUDENTÓW
Grafika 2d – Paulina Stryba II rok
Po ukończeniu szkoły będziesz umieć
• Tworzyć aplikacje wieloplatformowe z wykorzystaniem nowoczesnych technologii takich jak VR, AR.
• Projektować oraz planować pracę tworzenia gry
• Swobodnie posługiwać się silnikiem do tworzenia gier Unity 3D
• Stworzyć grafiki oraz animacje i praktycznie wykorzystać je w projekcie
• Zaprogramować niezbędne komponenty do działania aplikacji
• Zaprojektować interfejs użytkownika
• Kreować wirtualne środowisko korzystając z oświetlenia, dźwięków oraz materiałów, które odpowiada nastrojowi gry
• Zarządzać systemem kontroli wersji (Git, Unity Collaboration)
Metoda realizacji programu produkcji gier
Podczas zajęć pod opieką wykładowcy będą realizowane warsztaty, ćwiczenia, wykłady, konsultacje, przeglądy semestralne. Równolegle każdy student będzie samodzielnie realizował swój projekt roczny, który jest konsultowany z wykładowcami na każdym etapie: przygotowanie dokumentacji, realizacja projektu oraz jego utrzymanie.
Programy na których będziecie głównie pracować: Unity, Photoshop, Blender
WYKŁADOWCY
Nasz kadra jest wysoko wykwalifikowana, kreatywna i troskliwa, tworząca przyjazną studentom atmosferę, która umożliwia im wszechstronny rozwój w oparciu o najnowsze rozwiązania i współczesną wiedzę naszych wykładowców.
..
PRACOWNIE KOMPUTEROWE
Pracownie szkoły wyposażone są w komputery stacjonarne, laptopy, tablety graficzne, sprzęt sieciowy,routery oraz projektory, które pozwalają na wyświetlanie wysokiej jakości obrazu i prowadzenie znakomitych prezentacji w pracowniach
REKRUTACJA DO SZKOŁY ROCZNEJ I DWULETNIEJ
WYSOKOŚĆ CZESNEGO W ROKU SZKOLYM 2020/2021
4100 PLN
opłata do wyboru:
9 rat po 469 PLN
2 rat po 2080 PLN
11 rat po 395 PLN
wpłata rekrutacyjna 400 PLN
Naszym studentom zapewniamy również:
zaświadczenie o kontynuacji nauki (dla ZUS), dyplom i świadectwo ukończenia Studium w języku polskim i angielskim oraz przeglądy/egzaminy semestralne.
WYMAGANE DOKUMENTY:
– wypełniony formularz rekrutacyjny (poniżej) i 2 fotografie (3,5×4,5cm)
Pamiętaj, przychodząc podpisać umowę, zabierz ze sobą dowód osobisty (do wglądu) oraz opłatę wpisową lub kserokopie dowodu wniesienia wpłaty na konto szkoły.
WAŻNE INFO DLA STUDENTÓW
O przyjęciu do szkoły decyduje kolejność zgłoszeń.
Nauka trwa dwa lata (4 semestry). Nie mniej możesz skończyć naukę po roku.
Zjazdy odbywają się co dwa tygodnie w wybrane dnie weekendu.
Zajęcia trwają od października do połowy czerwca.
Wystawiamy zaświadczenia uprawniające do zniżki studenckiej na programy Adobe.
Ponadto dla studentów szkoły i studium spoza kraju oferujemy kurs języka polskiego dla obcokrajowców www.sowa-lingua.pl
.
UWAGA
- Wysokość czesnego może wzrosnąć w przyszłych latach dla nowych i stałych studentów, zgodnie z inflacyjną kwotą ustaloną przez rząd.
- Absolwenci naszej szkoły, zapisując się na kolejną specjalizację są zwolnieni z opłaty wpisowej, czyli otrzymują zniżkę w wysokości 400zł.