ŚRODOWISKO 3D i UNREAL ENGINE 5 DLA GIER KOMPUTEROWYCH

Opis kierunku

  • Podczas nauki proponujemy Wam swobodną eksplorację poprzez praktykę z doświadczonymi wykładowcami w tej branży.
    Będziesz mógł stworzyć gotowe produkty, jak również zbudować swoje różnorodne portfolio, które przygotuje Cię do kariery w branży reklamowej, przemyśle rozrywkowym, filmowym lub gier komputerowych (interakcji i szeroko pojętego projektowania).
  • Zajęcia będą realizowane w formie warsztatów, ćwiczeń, dyskusji, konsultacji, przeglądów semestralnych. Równolegle każdy uczestnik będzie samodzielnie realizował swój projekt roczny, który jest również konsultowany z wykładowcami na każdym etapie przygotowania dokumentacji, realizacji projektu oraz jego utrzymania.
  • Nauka wymaga od studentów czasu i zaangażowania. Oprócz obecności na zajęciach,  musisz poświęcić wiele czasu na samodzielną pracę poza szkołą, aby zrealizować cele programu.
  • Oprócz umiejętności obsługi programów, które pozwolą Tobie tworzyć środowisko 3d i Unreal Engine 5. Dowiesz się, co jest istotne, by przyciągnąć zainteresowanego (klienta)?

Jakie mechanizmy wykorzystuje się w celu przyciągnięcia jego uwagi?
Zapoznasz się również z wieloma sposobami prowadzenia narracji oraz budowania postaci i emocji.

Krótka wypowiedź o specjalizacji

Czego możesz oczekiwać

  • Będziesz pracować na stacji roboczej SPC-X RYZEN 7 1800X 16GB GTX1050Ti SSD480

  • Możesz zaprojektować swoją indywidualną ścieżkę kształcenia, dobierając dodatkowy przedmiot z innej specjalizacji.

  • Kontakt merytoryczny z wykładowcami w grupie zamkniętej na FB i Discord.

  • Zaświadczenie uprawniające do zniżki studenckiej na programy Adobe.

Warunkiem ukończenia specjalizacji Grafiki 3D i Unreal Engine 5 dla Gier jest:
przygotowanie prac końcowych z każdego przedmiotu w formie projektów końcowych oraz obrona tych prac.
Zdobycie umiejętności obsługi programów: grafiki 3D i animacji w Blenderze oraz Unreal Engine 5.
Uzyskanie świadectwa oraz dyplomu ukończenia Szkoły Sztuk Pięknych  z tytułem – Junior Grafik i Animator 3D ze  znajomością podstaw Unreal Engine 5.

 

Jako Grafik 3D możesz otrzymać pracę w branżach kreatywnych:

Grafik 3D:

Tworzenie modeli, tekstur i animacji w programach do grafiki 3D. Ta rola może obejmować prace nad projektami gier komputerowych, filmów, reklam, wizualizacji architektonicznych i wielu innych.

Animator 3D:

Tworzenie animacji trójwymiarowych dla różnych mediów, takich jak filmy, reklamy, gry komputerowe.

Artysta efektów specjalnych:

Tworzenie realistycznych efektów specjalnych w grafice 3D, takich jak symulacje płynów, tekstury, oświetlenie i wiele innych.

Projektant postaci:

Tworzenie trójwymiarowych postaci dla gier komputerowych, filmów animowanych, reklam, które odzwierciedlają ich wygląd, osobowość i styl.

Pamiętaj, że te stanowiska są tylko przykładami i istnieje wiele innych możliwości w dziedzinie grafiki 3D i concept artu. Wiele zależy od Twoich umiejętności, zainteresowań i preferencji.

Program kierunku

I rok - Środowisko 3D Blender dla Gier

Grafika 3D i Animacja w Blenderze 
Celem nauki w I semeste jest rozwinięcie  Grafiki 3D i Animacji w programie Blender.

stopień podstawowy:

  •  Interfejs i jak swobodnie posługiwać się Blenderem
  •  A low poly,  a high poly oraz różnice pomiędzy nimi
  • Wypalanie tekstur i światła
  • Konstrukcja szkieletów i animowanie konstrukcji szkieletowych z teksturami

stopień zaawansowany:

  • będziesz łączyć wszystkie zdobyte dotychczas umiejętności podstawowe oraz wdrażać je na poziomie zaawansowanym, pomiędzy modelowaniem a renderowaniem.
  • Pojawią się symulacje fizyczne.
  • Pod opieką profesjonalistów wyspecjalizujesz się w korzystaniu z popularnych silników oraz poznasz ich zalety i ograniczenia.

Unreal Engine 5
Unreal Engine 5 to zaawansowany silnik do tworzenia gier, który oferuje imponujące możliwości graficzne i narzędzia deweloperskie. Celem nauki w II semestrze jest użycie Blendera do wsparcia Unreal Engine 5.

stopień podstawowy:

  • Modelowanie brył i postaci w 3d w poprawny sposób
  • Baking tekstur, animacja, rigging i eksport do silnika gry nie będą Ci straszne
  • Tworzenie szybkich modeli do celów prototypowania i druku 3d
  • Wykonywanie wizualizacji, animacji wizualnych na potrzeby prezentacji projektu
  • Podstawy oświetlenia i tworzenia klimatu scenerii
  • Podstawy tworzenia scen środowiska w silniku gry z modeli importowanych
  • Optymalizacji swojej pracy i swoich prac
  • Podstawy posługiwania się wirtualnymi kamerami w celu uzyskania filowych efektów
  • Podstawy do tworzenia cinematic teaserów.

II rok - Środowisko Unreal Engine 5 dla Gier

Unreal Engine 5
Celem nauki w I i II semestrze jest rozwinięcie programu Unreal Engine 5 w oparciu o program Blender.

  • budowanie interfejsu w 3D
  • zrozumienie jak wykorzystać Motion Capture
  • praca w studio wyposażonym w kamerę i Unreal Engine 5

Motion Capture to technika przechwytywania i zapisywania w komputerze trójwymiarowych ruchów postaci. Ruchy rejestrowane są wiele razy na sekundę. Zarejestrowane postacie poruszają się naturalnie, a przechwycone dane są gotowe do dalszej obróbki.

Korzyści związane z nauką Unreal Engine 5:

Realistyczna grafika:

oferuje zaawansowane techniki renderowania, takie jak system oświetlenia Lumen, który pozwala na realistyczną emulację światła i cieni. To daje twórcom gier możliwość tworzenia niesamowicie pięknych i szczegółowych światów.

Narzędzia deweloperskie:

zapewnia rozbudowany zestaw narzędzi i edytorów, które ułatwiają proces tworzenia gry. Możliwość łatwego tworzenia środowisk, animacji, efektów specjalnych i interakcji w grze daje większą swobodę twórcom.

Fizyka i symulacja:

oferuje zaawansowane możliwości symulacji fizycznych, co pozwala na tworzenie bardziej realistycznych i immersyjnych doświadczeń. Możesz tworzyć rozbudowane symulacje zachowania obiektów, dynamiki płynów i tkanin.

Wsparcie dla wielu platform:

Oferuje możliwość tworzenia gier na różne platformy, takie jak PC, konsole, mobilne urządzenia i VR/AR. To daje większą elastyczność i możliwość dotarcia do szerszej rzeszy graczy.

Przedmiot obowiązkowy dla wszystkich słuchaczy:

  • Grafika 3D oraz Unreal Engine

Możesz zaprojektować swoją indywidualną ścieżkę kształcenia, dobierając dodatkowy przedmiot z innej specjalizacji.
Dodatkowe zajęcia [nieobowiązkowe]:

  • Painting Digital – projektowanie

Pracownie szkoły

Pracownie szkoły wyposażone są w komputery stacjonarne, laptopy, tablety graficzne, sprzęt sieciowy,routery oraz projektory, które pozwalają na wyświetlanie wysokiej jakości obrazu i prowadzenie znakomitych prezentacji w pracowniach.

Prace studentów

Wybrane Prace uczestników zajęć z 3D i Animacji:

Opłata rekrutacyjna i Czesne

Czesne wynosi 5.760,00 PLN (wpłata jednorazowa) z możliwością płatności w ratach:

  • 10 rat po 576 PLN (jest możliwe, wtedy 1. ratę należy wpłacić najpóźniej we wrześniu)
  • 9 rat po 640 PLN

Opłata rekrutacyjna wynosi 300 PLN (obowiązuje do końca lipca). Od sierpnia 450 PLN

O przyjęciu do szkoły i studium decyduje kolejność zgłoszeń.
Wysokość czesnego może wzrosnąć w przyszłych latach dla nowych i stałych słuchaczy, zgodnie z inflacyjną kwotą ustaloną przez rząd.

Zadaj pytanie

    Top